2011. április 22., péntek

Homlokon csókolt a tavasz - avagy saláta eperrel, sült karajcsíkokkal, zöldspárgával és medvehagymával

Végre megszereztem a hőn áhított zöld spárgát a zöldségesben, nem hiába vetettem be a Bambi-szemeket...
Na de mi legyen belőle? Imádom a vajat, imádom a spárgát, legyen valami izgalom, ezért kell az eper és kell valami kaland, így a medvehagyma sem maradhatott ki a tavasz csókjából. Mivel a Gyerek megfolyton éhes, kell bele egy kis hús. A csirkét unom, és csak nagy adagokban volt a boltban, hűtőm meg még mindig nincs, így maradt a sertés karaj.

Csináltam egy kis kencét a húsra oliva olajból és fokhagymból. Kicsi só és bors is került rájuk. Vajban pirosra sütöttem őket és csíkokra vágtam.
Ugyanebben a vajban - még tettem hozzá egy kicsit - nagyon gyorsan, kevés ideig hagyva a forróságban megpuhítottam a spárga rügyes felét. (A maradékból ma spárgakrémleves készül!) Csíkokra vágtam egy marék medvehagymát is, erre kerültek akkor a spárgák, a husik és az eper szeletelve. Meglocsoltam az egészet még egy kis oliva olajjal, pici só, bors és citromlé. És kész is a tavasz csókja!


Akkor, ami kelleni fog:

4 szelet karaj
500 gr zöld spárga
250 gr eper
egy csomag medvehagyma
só, bors, citrom, oliva olaj
15 dkg vaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése