2011. április 21., csütörtök

Cukkinis-kapros csoda! - avagy bementem a zöldésgeshez, de elfogyott a spárga

Tegnap nagyon sok spárgás receptet olvastam, így el is határoztam, hogy vacsorára bizony nálunk is az készül majd. De Bambi-szemekkel néztem a zöldsésgesre, amikor közölte, hogy elfogyott. Sajnos ez sem hatotta meg, így vettem sok friss kaprot és cukkinit és már láttam is a lelki szemeim előtt a vacsorát.

Cukkinis-kapros csoda!
2 db cukkini
50 dkg darált hús (mindegy milyen, én stertést találtam a közértben)
1 nagyobb póréhagyma
2 gerezd fokhagyma
1 csokor kapor
só, bors
1 deci zabtej
2 tojássárga

Felvágtam a cukkinit és a hagymát. Libazsíron megpirítottam a hagymát először, rá a husi, aztán a cukkini. Elkevertem a zabtejben a tojássárgáját, és szakszerűen legíroztam, hogy legyen egy kis szaftja is. Só, bors. Aztán ollóval beleaprítottam a kaprot. Aki bevállalósabb, az bele olvaszthat két háromszög Medve-sajtot, laktózmenteset, ha van.

Aztán a desszert. Paleovitálnál olvastam, hogyan készítsünk paleosan diós tésztát és már régóta fájt rá a fogam, így 10 perc alatt ez is elkészült. A maradékból pedig gyümölcsökkel reggeli is lett belőle. :)

Zabliszt (zabpehelyből)
Szezámliszt (szezámmagból)
2 tojás
víz
pici só
zabtej

Ezekből palacsintatészta, vastagabb lesz és nagyon finom. Ha megvan, akkor csíkokra vágom, hogy meglegyen a tészta élmény. Diót pedig xylittel daráltam és így került az egész tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése