2011. május 30., hétfő

Citromos petrezselyemleves! Hidegen a legjobb!

A facebookon olvastam a petrezselyemlevesről, de az eredeti recept nagyon messze állt tőlem és a konyhámtól.Viszont maga az ötlet és rögtön megtetszett. Szeretem a petrezselyem vad, vidám, fű ízét. Ezekből pedig akkor még egy csomó mindent nem is tudtam: A petrezselyem, helytelenül fehérrépának is nevezik (Petroselinum) nemzetség az ernyősök családjába tartozó, kb. 60 cm magasra növő bokros gyógy- és fűszernövény. Két alaptípusa van: a levélpetrezselyem és a gyökérpetrezselyem. Három fajtáját egyesek külön fajoknak, míg mások egyazon faj, a Petroselinum crispum három változatának tekintik. Eredetileg Dél-Európában, a Földközi-tenger vidékén honos, azonban mára az egész világon elterjedt.  Néhány más növény népies nevében is benne van a petrezselyem szó, így a koriandert kínai petrezselyemnek vagy cigány petrezselyemnek, a turbolyát pedig édes petrezselyemnek is nevezik.Illóolajat, karotint, C- és E-vitamint, ásványi sókat tartalmaz. Fogyasztása a szervezet számára különösen a téli hónapokban előnyös.

Gyógyhatása: A petrezselyem zöldje és gyökere egyaránt gyomorerősítő, vesetisztító, étvágygerjesztő hatású. Flavonoidokat is tartalmazó illóolaja gyulladáscsökkentő hatású. (Forrás: Wikipedia)

Akkor még nem tudtam, pontosan hogyan fogom elkészíteni, csak bevásároltam egy nagy adagot belőle. Aztán olvastam még egy receptete Chili&Vaniliánál és elkészült a fejemben a leves.
Lássuk, hogyan lett kész végül!
Karikákra vágott póréhagymát és répát pirítottam egy nagyon rövid ideig. Még a répa sem főtt meg, csak éppen lett egy kis vajas bukéja. A turmixba öntöttem fél liter húslevest, ebbe a hagymás-répát és belevágtam 2 csokor petrezselymet. A turmixolás után, ha kihűlt, belecsavartam egy citromot. És kész is. Ja még egy kis napraforgómag került a tetejére.
Ti hogyan készítenétek?

2 megjegyzés: