2013. december 13., péntek

Mézeskalács maglisztből két változatban

Nagyon a nyakunkon a karácsony, és még akkor is, ha annyira vártam, mindig sokkot kapok, hogy mennyire hamar itt van és még semmit sem dekoráltam, vagy sütöttem. Úgyhogy gyorsan elolvastam pár receptet és kipróbáltam, ami az én fejemben született.


1. változat
10 dkg darált mandula
10 dkg darált napraforgó
10 dkg darált szezámmag
2 tojás a tésztába
1 tojás megkenni a tetejét
4 evőkanál méz
nyírfacukor vagy kókuszcukor ízlés szerint (az első tepsibe elfelejtettem tenni és nekem úgy is ízlett)
fél csomag sütőpor
2-3 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
fahéj, szerecsendió került még pluszban egy kicsi

2. változat
Ugyanezek, csak a 10 deka mandula helyett 10 deka darált kókuszreszelék. Így könnyebb, kekszesebb, világosabb lett a tészta.

Összekevertem a liszteket, a sütőporral, utána jöttek a tojások és az édesítők, végül a fűszerek. Kicsit ragadós lesz a tészta, így két sütőpapír között érdemes nyújtani és szaggatni. A kis figurákat pedig egy szedőlapáttal lehet mozgásra bírni. Aztán lekentem a tetejüket tojássárgával. 15-20 perc kell csak nekik, én elsőre kicsit túl sütöttem őket. Tegyétek fém dobozba 1-2, vagy több napra és finom, kekszes lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése