2013. március 30., szombat

Kétszínű kalács mandulaliszttel

Nagyon szerettem volna kalácsot enni, így elkezdtem kutatni a receptek után. Épp akkor láttam Paleovital újragondolt kalácsát, amit kicsit átalakítottam, mert nem volt hozzá minden itthon, illetve az nekünk nagyon nagy adag lett volna.

Kell hozzá:
  • 5 db tojás
  • 9  evőkanál darált madula
  • 4 evőkanál olvasztott, de nem forró kókusz zsír
  • Paleolit édesítő, de én most datolyaszirupot használtam, ami kompromisszum
  • Csipetnyi só
  • 1 késhegynyi szódabikarbóna
  • 2 evőkanál kakaó
  • 1 dl kókusztej, ha szükséges
  • sütőpapír + kenyérsütő forma, vagy szilikonos forma 

    Kemény habbá vertem 3 db tojás fehérjét csipetnyi sóval. Ebbe beleforgattam a tojások sárgáját, és 2 evőkanál olvasztott kókusz zsírt, 2 evőkanál datolyaszirupot (most már lehet, hogy egy kicsit többet tennék) és a szódabikarbónát. A masszába óvatosan keverj 6 kanál mandulalisztet. Beleöntöttem a tésztát a kenyérformába, és előmelegített sütőben sütöttem kb. 10 percig, nem készre, csak, hogy egy kicsit megszilárduljon. Kikevertem 2 tojást 3 evőkanál mandulaliszttel, 2 evőkanál olvasztott kókusz szírral, 2 evőkanál kakaóval, ízlés szerint vaníliás xukorral, de én ide is 2 evőkanál datolyaszirupot tettem -, az egészet egy kis kókusztejjel hígítottam. A majdnem megsült fehér tészta tetejére öntöttem a kakaós masszát, és egyenletesen elkentem. Az egész megy vissza a sütőbe még kb. 25 percig – rá lehet nézni közben, nem olyan, mint a piskóta! Amikor kivettem, kicsit hűlni hagytam, és egy tálcára kiborítottam a kalácsot. Aki szeretné a még puha tésztába “szurkálhat” mazsolaszemeket vagy aszalt gyümölcsöt. A kihűlt tésztát könnyen lehet szeletelni.

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nekem a kalács tésztája nagyon folyós lett, nem tudom, mit ronthattam el.:/
    Lilla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, bocsánat a késői válaszért. A tészta elég híg valóban, de elvileg mire megsül, rendben lesz.

      Törlés