2011. november 8., kedd

Vaníliás krémsajt mangópürével mandulapiskóta ágyon - paleo és nem paleo módon

Amióta felfedeztem, hogy a mellettünk lévő boltban lehet mangót kapni, azóta gyakori vendég ez a gyümölcs a konyhámban. Estére vendégek jöttek és valami izgalmas desszertet szerettem volna készíteni a Chili&Vanilia thai, kókuszos csirkelevese után. Valami mangósat, valami vaníliásat, valami könnyűt. Első körben elkezdtem gondolkodni, hogy milyen legyen a tésztaalap. A brownie, blondie, vajaskeksz témákat már unom, így kellett találnom valami mást. A darált mandula viszont még mindig nagy kedvenc. Elkezdtem keresni mandulás piskóta recepteket. Találtam olyat, ami 5 tojáshoz 20 deka mandulát mondott, azt kiemelve, hogy ez nem fog felemelkedni, és olyat is, ami 6 tojáshoz 8 evőkanál (!) mandulalisztet kevert. Bevállaltam az utóbbit, mert ezt a típust már láttam Mezei Elmíránál már készen is és nagyon finom, habkönnyű a végeredmény. Én xylit helyett mézet és sztíviát használtam. Tehát az alap megvolt. Kb. 10 perc az összeállítás és 15 perc a sütés. Aztán natúr krémsajtot összekevertem 1 rúd vanília kikapart belsejével és viszonylag sok mézzel, de ez ízlés kérdése. 1 db mangót meghámoztam és turmixoltam. És csak álltam a három edény láttán azzal a dilemmával, hogy összekeverjem-e a sajtkrémet a mangóval, vagy megáll-e rétegezve anélkül, hogy bármilyen zselésítőt tennék hozzá. Megint bátor voltam, így rétegeztem és betettem fél órára a mélyhűtőbe az egészet. A csatot csak ezután vettem le a tortaformáról és nagy örömömre nem esett, nem folyt szét! Nagyon finom, egyáltalán nem édes, pihekönnyű desszertet kaptak a vendégek és a család. A szeleteket már nem is tudtam lefotózni, mert elfogyott! :)

Ja és a lényeg! Az alaphoz kell: 6 tojás, 8 evőkanál madulaliszt (finomra őrölt mandula), sztívia, pici méz, saját készítésű vanília aroma. A krémhez kell: 2,5 doboz natúr krémsajt, 1 ród kikapart vanília rúd, méz ízlés szerint. A mangó csík pedig egy darab turmixolt, nyers mangóból készült.

A paleo verzióhoz frissen facsart narancslével (5 dl) felfőztem egy csomag gluténmentes  pudingport (lehet csokis vagy vaníliás) és sztíviával ízesítettem! Ez lett a krém réteg végül. A többi rétege már eleve a paleo elvei szerint készült. Így mindenki választhat kedvére! :)

9 megjegyzés:

  1. Na de hol van ez a bolt? Mi három éretlen, és érés helyett elrohadó mangó után feladtuk a magyarországi mangóvásárlást...

    VálaszTörlés
  2. Jójó, bevallom, nem Magyarországon... Hátha találtok a Culinarisban...

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Susa! Azért látod, az eltüntetett bejegyzéseim nyomát, mert vívódtam, vívódom, hogy szóljak-e?! Így, hogy látszik a nyom, megírom: A krémsajt nem paleo - sajnos. Éppen tegnap én is kaptam a blogomon a trappista sajt -, mint nem kemény sajt miatt egy kritikát, és el kellett, hogy ismerjem, hogy a megjegyzés jogos volt. Az oldalamon lévő - kb. 10%-nyi nem kemény sajtos - max. Trappista beírásaimat folyamatosan javítom. A kemény sajtok is kompromisszumok a paleoban! Elismerem, hogy a paleoban többféle irányzat létezik, és egyáltalán nem muszáj egyet értenünk, de nekem ez, Gábor eredeti paleos ajánlásai alapján, a meglátásom. Barátsággal, BB

    VálaszTörlés
  5. Szia BB, 2 eltűnt, egy nem. :) Örülök, hogy írsz és megértem, amit mondasz. De egyrészt nem eszik valaki ilyen süteményt minden nap, másrészt, ha Cordain álláspontját vesszük, akkor 15%-ban lehet akár krémsajt is az étrendedben. Van ötleted, mit lehetne helyette használni?

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok!
    Biztos nagyon finom, csak ne használjuk rá a paleo szót:)Ha krémsajt mehet, akkor tejszínes cuccokat is süthetnénk, vagy akár tejturmixot is készíthetnénk. Azért fura csak, mert ezt írod: "minden ételem cukor-, gabona- és tejmentes."
    Üdv,
    MW

    VálaszTörlés
  7. Rendben, ki is húzom! Megggyőztetek! Keresek egy nem krémsajtos réteget a közepére és felteszem azt is!

    VálaszTörlés
  8. Ötlet: Bármilyen gyümölcsöt turmixolj össze - akár a mangót nagyobb mennyiségben, kend rá a sütire, és öntsd rá a zselét; tálalj hozzá paleo tejszínhabot, ezzel pótolhatod a krémsajtos életérzést:-D BB

    VálaszTörlés
  9. Nem szeretem a zselét, de kitaláltam mást! Remélem, nektek is ízleni fog! :)

    VálaszTörlés