2013. január 16., szerda

Ha már unod a csokit: mákos piskóta tallér citromkrémmel

Karácsonyi vendégvárásra készültem, és gondoltam, csinálok valamit, ami nem bejgli és nem csokis. Bár egyiket sem lehet megunni.

Kell hozzá kicsit nagyobb pogácsaszaggató, vagy vékony falú pohár, hogy a piskóta lapból karikákat szaggassunk és ezek közé kenjük a citromkrémet.

A piskóta receptjét Paleovitaltól vettem és azt alakítottam kicsit.





  • 6 db tojás
  • 1 késhegynyi szódabikarbóna vagy négyszer annyi sütőpor
  • Pici só
  • 3 evőkanál őrölt mandula (mandulaliszt)
  • 3-5 evőkanál őrölt mák
  • Paleolit édesítő (stevia, xilytol)
     
  • Verd fel pici só hozzáadásával a tojások fehérjét kemény habbá
  • Keverd a habba a tojások sárgáját, és tedd bele a szódabikarbónát, tegyél bele édesítőt
  • Kanalazz őrölt mandulát és a darált mákot a tojásos alaphoz -, annyit, hogy a massza ne legyen se túl folyós, se túlságosan kemény állagú
  • Egy nagy lapos tepsibe tegyél sütőpapírt, és öntsd rá, majd kend el egyenletesen a tésztát
  • Előmelegített sütőben közepesnél kicsit kisebb lángon (nehogy megégjen, de ki se száradjon a tészta) süsd a piskótát kb. 10-15 percig vagy tűpróbáig. Én villapróbázni szoktam.
  • Lényeges, hogy a tészta ne száradjon ki, és ne törjön
  • Húzd le a sütőpapírt a piskótáról, és hagyd kihűlni

A krémhez egy hagyományos lemon curd-öt használtam, amit paleósok édesíthetnek palo porxukorral, akiknek meg belefér, barna cukorral. De igazival, nem színezett fehér cukorral.
  • 3 egész tojás
  • 150 gbarna cukor vagy ízlés szerint porxukor
  • 3 citrom frissen facsart leve
  • 3 citrom reszelt héja
  • 50 g vaj
Gőzfürdő felett elkeverem a porxukrot, vagy a barna cukrot az egész tojásokat és a citromlevet. Addig keverem, amíg besűrűsödik, ez kb. 10 percig fog tartani. Leveszem a tűzről és eldolgozom a felkockázott, hideg vajjal, és ekkor keverem bele a citrom héját is.

Ha megvan a piskótád, szaggass köröket és kettő közé kenj citromkrémet. Íme az eredmény. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése